מוקד טלמרקטינג

location_img-3-1.jpeg
ניתוח נתונים

מוקד טלמרקטינג תמיד צריך לדעת לבחון ולבדוק את עצמו על מנת להשתפר ולייעל את עצמו. יש לערוך בדיקות הנוגעות לכמות העסקאות שנסגרות ביום, כמות הלידים אשר מטופלים ביום, ביצוע האזנות לשיחות טלפוניות עם לקוחות תוך ניתוח השיחה מול המנהל על מנת לשפר את השירות והפן המכירתי. כל מנהל מוקד חייב לעמוד עם היד על הדופק ולבדוק באופן יסודי את התנהלות המוקד ולדעת היכן ואיך לשפר את נקודות החולשה על מנת להביא את המוקד לשגשוג כלכלי.

Successful senior team leader and business owner leading informal in-house business meeting. Business and entrepreneurship concept.
בניית תכניות עבודה

כאשר מתכוונים לבנות מוקד טלמרקטינג, יש לבנות תכניות עובדה מפורטות וקפדניות אשר יכללו מספר רב של נושאים, אסטרטגיות, שיטות עבודה, יעדי מטרה, נהלים ועוד מגוון נושאים אשר יחייבו את כלל עובדי המוקד והעומד בראשו. על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של ניהול מוקד טלמרקטינג, לעיתים ניתן לראות כי חברות גדולות מעדיפות לקבל ייעוץ חיצוני של בעל מקצוע עתיר ניסיון בבניית מוקדים אשר יתווה עבורה את הדרך ויגבש אסטרטגיות מכרתיות אשר יובילו את המוקד למקום הרצוי.

טלמרקטינג היא אחת השיטות היעילות לביצוע פעולות שיווק ומכירות באופן ישיר מול הלקוחות.
טלמרקטינג מתבצע דרך התקשרות טלפונית עם הלקוחות במטרה לעניין אותם במוצר או שירות מסוים תוך הפעלת מהכלים ואסטרטגיות מכירה שונות אשר יובילו לסגירת עסקאות מול הלקוחות.
יצירת הקשר עם הלקוחות מתבצעת באמצעות מוקדנים אשר עובדים מתוך מוקד מכירות טלפוני ומקבלים לידיהם מאגר גדול ואפקטיבי של לידים איתם הם יוצרים קשר באופן שיטתי ויעיל.
מוקד טלמרקטינג יכול לשמש מעבר למוקד מכירות, גם כמוקד לתיאום תורים, שירות טכני, שירות לקוחות ועוד מגוון שימושים אשר ניתן להלביש על מוקד המכירות. אחד היתרונות היותר גדולים של מוקד טלמרקטינג, הוא בכך שהוא מאפשר להגיע לכמות גדולה של לקוחות תוך פרק זמן קצר ומבלי להשקיע משאבים רבים ולהיגרר לעלויות גבוהות.
בנוסף, כאשר מתבצעת שיחת טלמרקטינג איכותית אשר מועבר בה מידע שיווקי רב, היא תהיה בעלת ערך רב לעסק גם היא לא הובילה לסגירת עסקה שכן יכול להיות שהמידע אשר הועבר ללקוח, אינו רלוונטי לגביו בנקודת זמן אחת אך יהיה רלוונטי לגביו בנקודת זמן אחרת והוא יפנה לחברה בשנית.
 

לסיכום, על מנת שמוקד טלמרקטינג יתפקד ברמה גבוהה ואיכותית ויעמוד בהצלחה ביעדים השונים שנקבעו עבורו בתחילת דרכו, עליו להיבנות באופן יסודי על בסיס איתן ורחב אשר מושתת על ניסיון ומקצועיות. כל מוקד טלמרקטינג שונה אחד מהשני עקב מטרות ויעדים שונים שהוצבו לו. ישנן חברות אשר מעדיפות לנהל באופן ישיר את המוקד שלהן ולפקח מקרוב אחר הנעשה בו ומצד שני ישנן חברות אשר משאירות את ניהול המוקד בידיים חיצוניות ועוסקות בנושאים ניהוליים אחרים הקשורים לפיתוח עסקי ואסטרטגי. ​